Asus EEE PC 1001PX Black

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus EEE PC 1001PX Black op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Jaap de Paap 17-12-2010
Geschreven voor: Asus EEE PC 1001PX Black

Mooi afgewerkt apparaat met een degelijk uiterlijk. Voor een netbook oogt deze computer zeer solide, compact en zakelijk. De vormgeving is dan ook prima in orde.
De prestaties zijn goed tot zeer goed te noemen. Waar dit netbook af en toe in tekort schiet is het hanteren van multitask-opdrachten met grafische elementen. Dan hapert het apparaat enigszins. Na de overstap van WinXP naar Ubuntu 10.10 NetbookRemix veel minder last van haperingen.
De geluidskwaliteit is meer dan uitstekend en zelfs van af en toe perfect te noemen. Het beeldscherm is, zoals we dat van Asus gewend zijn, wederom van hoge kwaliteit.

Waar ik minder tevreden over ben is de batterijbedrijfstijd; die is aanmerkelijk korter dan de 5 uur waarover deze site spreekt. Ik haal zelf met zo minimaal mogelijk multitasken net de 3,5 uur. Over het algemeen genomen is dat 2,5 uur bij gemiddeld multitasken. Iets waar je best kritisch naar mag kijken; voor enkele tientjes meer heb je een netbook met een hogere batterijbedrijfstijd.

erikvr 07-10-2010
Geschreven voor: Asus EEE PC 1001PX Black

super compact en handzaam. Wordt geleverd met Windows 7 starter maar ik heb er Ubuntu 10.04 Netbook opgezet, werkt perfect. Je moet hierbij wel de BIOS upgraden naar tenminste versie 802. Wireless werkt ook zodra Ubuntu zijn updates heeft geinstalleerd (via ethernet kabel)
Het scherm is groot genoeg om goed te kunnen internetten, schrijven etc.

koni0114 27-09-2010
Geschreven voor: Asus EEE PC 1001PX Black

Prachtige beeldweergave, goede geluidskwaliteit voor je MP3's en prima als kleine notebook om brieven mee te componeren.
Was eerst wat huiverig maar ben eigenlijk heel tevreden met deze kleine geweldenaar.
Als je een handzame laptop zoekt die practisch is en vriendelijk in gebruik is is deze zeker het overwegen waard, ik heb geen cijfer gegeven voor degelijkheid omdat ik de laptop daarvoor te kort in het bezit heb.

Frank738239 19-09-2010
Geschreven voor: Asus EEE PC 1001PX Black

Perfect beeldscherm, mat, geen spiegeling, heel lichtsterk, bruikbaar in zonlicht. Rest gewoon goed